Kreativni, zanimljivi i edukativni Viber stikeri o medijima i medijskoj pismenosti od sada su dostupni korisnicima i korisnicama ove komunikacijske platforme u Crnoj Gori, Srbiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.
Stikere su kreirali mladi, medijski eksperti/kinje i dizajnerke u okviru regionalnog projekta „WeB Media Literacy“ koji se sprovodi uz podršku Evropske komisije, odnosno Erasmus+ programa.
Projekat realizuju nevladine organizacije Juventas iz Crne Gore, Novosadska novinarska škola iz Srbije, Gong iz Hrvatske i Zašto ne iz Bosne i Hercegovine.
Cilj stikera je da podignu svijest mladih o značaju medijske pismenosti, te da podstaknu mlade da više razmišljaju o medijima i njihovim prednostima i manama. Takođe, stikerima težimo da olakšamo i obogatimo komunikaciju među mladima i da im omogućimo da razmijenjuju ideje i stavove na zanimljiv i kreativan način.
Stikere možete preuzeti OVDJE.
„Ako slika govori hiljadu riječi, stikeri govore tačno onoliko koliko je potrebno. Mnogi brendovi, kompanije i organizacije prepoznale su vrijednost stikera, zbog čega smo i mi odlučili da ovim putem skrenemo pažnju javnosti, naročito mladih, na izuzetno važnu temu kao što su mediji i medijska pismenost.“, saopštio je koordinator projekta Mićan Andrijašević.
Paket čini 14 stikera koji direktno ili indirektno govore o medijima i njihovoj prirodi, prednostima i manama, medijskim poremećajima, te ustaljenim frazama i praksama u medijima.
Imajući u vidu da je projekat regionalnog karaktera, ali i zbog toga što je namjenjen mladima i odnosi se na medije i nove tehnologije, dio stikera je na engleskom jeziku.
Posebno je važno istaći da su u procesu kreiranja učestvovali učenici i učenice Srednje likovne škole „Petar Lubarda“ sa Cetinja. Upravo je jedan od stikera koji su se našli u finalnom paketu – „Spin is everywhere“ rad učenice Poline Lazarenko.
Aktivnost je podržana od strane Evropske komisije. Izraženi stavovi i vrijednosti su isključiva odgovornost autora/ki i ne predstavljaju nužno stavove i vrijednosti Evropske komisije.