Period realizacije: jun 2018.- novembar 2019. godine
Donator: Ambasada SAD u Crnoj Gori
Projekat „Rereading – Rewriting: Improving media literacy in Montenegro“ realizovan je u saradnji sa agencijom MINA.
Cilj projekta je povećanje nivoa razumjevanja medijskog sadržaja kod crnogorskih građana, pomažući im da prepoznaju, analiziraju i izbore se sa medijskom propagandom, lažnim vijestima i neprikladnim medijskim sadržajima. Takođe, projektom smo težili da unaprijedimo medijsku scenu u Crnoj Gori kroz profesionalizaciju novinara/ki i povećanje stepena medijske pismenosti kod mladih i opšte populacije. U okviru projekta sprovedeno je desk istraživanje o medijskoj pismenosti u Crnoj Gori, kao i dva istraživanja o medijskoj pismenosti, stavovima, navikama i potrebama kada su u pitanju mediji i to među opštom i srednjoškolskom populacijom. Održano je 30 panel diskusija u crnogorskim srednjim školama, na kojima je učestvovalo 11 novinara/ki i urednika/ca i preko 850 srednjoškolaca/ki. Organizovan je akreditovani trening za 21 nastavnika/cu iz 11 srednjih škola, nakon čega su oni realizovali radionice o medijskoj pismenosti u svojim školama na kojima je učestvovalo preko 220 učenika/ca. U okviru projekta kreirani su i distribuirani edukativni materijali: poster, brošura o medijskoj pismenosti kao izbornom predmetu i brošura o principima medijske pismenosti. Takođe, kreirani su promotivno-edukativni videi o medijskoj pismenosti, lažnim vijestima, manipulaciji, kako se zaštiti, kako analizirati i evaluirati medijske sadržaje itd. Kao završna aktivnost projekta organizovana je konferencija „Unapređenje medijske pismenosti u Crnoj Gori“ na kojoj su učestvovali svi relevantni akteri i koja je otvorila diskusiju o medijskoj pismenosti i obrazovnom sistemu i medijskoj pismenosti i ulozi medija.